Webbinarium om Tjänstedesign 10 juni kl 8.30-10.00

Webbinarium om Tjänstedesign 10 juni kl 8.30-10.00

Tjänstedesign innebär att man låter tjänster formas efter de som ska använda tjänsterna och innebär att planera och organisera både människor, infrastruktur, kommunikation och andra komponenter kring en tjänst för att förhöja kundens upplevelse av tjänsten. Genom att utforma en tjänst efter kundens behov blir den användarvänlig, konkurrenskraftig och relevant utifrån kundens perspektiv.

Samordningsförbundet Samspelet, med säte i Karlstad, har under ett flertal år finansierat en insats med fokus på tjänstedesign. Under seminariet kommer vi att få svar på frågor som handlar om

-Vad är tjänstedesign?

-Samspelets roll i tjänstedesign?

-Vad har tjänstedesign gett förbundet?

-Hur har jobbet praktiskt gått till?

-Hur tänker de utvecklingen framåt?

Meta Frediksson-Monfelt, är förbundschef i Samordningsförbundet Samspelet, Karlstad och ansvarig för arbetet med tjänstedesign.

Camilla Holmberg, är projektledare i en av Samspelets coachande insatser, Stegen som jobbar med tjänstedesign. Hon har sitt specialområde inom tjänstedesign.

Målet är att öka kunskapen om vad tjänstedesign är samt hur det är möjligt att jobba med frågan. 

Målgrupp: Vi riktar oss till chefer/arbetsledare, medarbetare och politiker inom Samordningsförbundets parter samt andra aktörer som har ett intresse av frågan.

Datum: tisdag den 10 juni kl 8.30-10.00

Plats: Digitalt. En länk till digitalt möte kommer skickas ut.

Anmälan sker via knappen till höger, senast den 4 juni vill vi ha din anmälan.

Hjärtligt välkomna, Åsa Fichtel, förbundschef

Anmälan tjänstedesign